KunstenHuis Idea | Dansschool EDC De Bilt-Zeist

Maak kennis met ons team

Onze ruim 30 enthousiaste docenten zijn rijkserkend HBO/MBO-dansgediplomeerd. Ze zijn allemaal gespecialiseerd in de stijl waarin ze lesgeven. Hieronder stellen we ze aan je voor.

Hester Adriaans

Artistiek leider Dansschool

Claudia van Wankum

Producent

Claudia heeft jarenlang een eigen drogisterij gehad. Zij danst al sinds 1992 met veel passie en plezier bij Dansschool EDC. Zij heeft vele optredens gedanst met het showballet. Sinds 2017 stopte ze met haar eigen zaak en twijfelde geen moment om bij Dansschool EDC te gaan werken. Zij is onze ‘dansende’ producent, manager en coördinator van diverse projecten, waarbij zij ook de administratie voor haar rekening neemt. Claudia is een onmisbare drijvende kracht voor onze dansschool!

Esther Nederpelt

Docente, producent

“Ik vind het heerlijk om het aanwezige talent in elk individu aan te spreken en te vergroten, te verdiepen en te verruimen! Met veel passie en gedrevenheid de dansvloer op!”
Opleiding:
Esther is op haar 5e jaar begonnen met dansen: volksdansen en klassiek ballet bij Het KunstenHuis op de locatie Egelinglaan. Zij genoot daar enorm van en heeft bij EDCdans op haar 12e kennis gemaakt met jazzdans, wat ze helemaal geweldig vond. Esther is sinds 2002 als gedreven dansdocent actief in het werkveld in de stijlen modern en jazz en is met veel plezier projectmatig verbonden met Fontys Dansacademie in Tilburg. Ook geeft zij (individuele) danscoaching aan dansers, dansmakers en theaterspelers, zowel amateur als professioneel en heeft zich de laatste jaren gespecialiseerd in het observeren, begeleiden en coachen van dansdocenten.
In zowel de lessen als de coaching sessies komen dansbeleving en danstechniek op een zeer praktisch en toepasbare manier samen, waarin het delen van de innerlijke drijfveer om te dansen de verbindingen legt. Energie, enthousiasme en passie zijn de basis om te groeien.

Valerie Luijten

Docente

“Er is zo’n gezegde wat ik erg mooi vind, wat ik ook in mijn lessen belangrijk vindt: Vertel het me en ik zal het vergeten; Toon het me en ik zal het onthouden; Laat me het doen en ik zal het begrijpen.”
Opleiding:
MBO Dans/Artiest, Utrechtse Dansacademie
HBO Fontys Hogeschool voor de Kunsten – Academie voor danseducatie

Chris Steijlen

Docent breakdance

“Ik wil mensen in mijn les laten zien dat je in Breakdance je eigen stijl, persoonlijkheid, creativiteit, energie en vertrouwen kan uiten!”
Opleiding:
Op 12 jarige leeftijd raakte Chris geïnspireerd door een videoclip die hij zag op MTV (Run DMC ‘it’s like that’). Hij zag dansers op hun hoofd draaien, onmogelijk dacht hij toen nog! Al snel had hij door dat het de hiphop-cultuur was waar deze Breakdance uit voort kwam, met ook elementen daarbij als graffiti, DJ-ing en MC-ing. Hij wilde er alles van weten en is gaan oefenen in een buurthuis in zijn omgeving, waar een vrije trainingsplek was. Door hard te trainen, te oefenen en te werken is Chris terecht gekomen in de dance-crew ADHD (Always Doing Hardcore Damage). Na het afronden van zijn MBO opleiding Sport en Beweging is Chris volledig voor het Breakdancen gegaan en heeft hij vele plekken van de wereld gereisd om de hiphopcultuur te leren kennen. Hij leerde dat het een positieve sfeer ademde en dat het een plek was waar mensen zich volledig konden uiten. Dit inspireerde hem enorm waardoor hij is gaan lesgeven!
Inmiddels is Chris uitgegroeid tot een grote naam in de Breakdance-scene en is hij een coach voor zijn teams, waarin hij zorg draagt voor dat zij een familie worden van elkaar en goed voorbereid de battles en shows in gaan.

Lonneke Swinkels

Docente

“Als je beweging echt ‘voelt’, dan ontstaat er DANS. Met aandacht voor danstechniek in de les zullen we door passie, humor en heel veel dansplezier het beste uit jou halen!”
Opleiding:
In 2001 is Lonneke afgestudeerd als docent dans op de Hogeschool voor de Kunsten in Amsterdam. Direct na mijn opleiding heeft zij besloten om zich als uitvoerend danseres te gaan ontwikkelen. Zij heeft onder andere gedanst bij De Efteling in samenwerking met Hans Klok en Christian Farla, Holland Show Ballet, Dinner Shows, De Lama's en als achtergrond danseres bij diverse artiesten en evenementen. In januari 2019 besloot ik om al met ervaringen en opleiding te gaan bundelen en deze passie en kennis over te gaan brengen naar anderen in mijn docentschap.

Hazel Ofner

Docente

``Er is veel aandacht voor adem en flow in de les. Plezier en bewust genieten staan centraal, daarnaast is er ook ruimte voor uitdaging. Door het verkennen en verleggen van persoonlijke grenzen is jouw sensatie van dans uniek.``
Opleiding:
Vooropleiding Schakelklas Codarts Rotterdam
Bachelor Docent Dans Fontys Hogeschool voor de kunsten Tilburg
Master Kunsteducatie Tilburg
(Bachelor Rechtsgeleerdheid en Master Staats- en Bestuursrecht)

Elisabeth Timofeeff

Docente

Elisabeth Timofeeff (66) heeft in 1980 EDC (Elisabeth Dance Center) opgericht en met enthousiasme geleid. Na een val van de trap was zij in 2008 genoodzaakt om te stoppen met haar dansschool. Ze heeft 2 nieuwe heupen gekregen en het heeft heel lang geduurd voordat ze weer in balans was. Het lopen ging ook heel moeilijk. Hierdoor is ze naast haar opleiding tot dansdocent óók ervaringsdeskundige als het gaat om een lichaam dat uit balans is en niet meer voor de volle 100% kan functioneren.
Ze vind het heel leuk om les te geven aan senioren en hen te helpen om gezonder, fitter en blijer door het leven te gaan.

Beau Andreas

Docente

“Jezelf kunnen zijn, dat vind ik het belangrijkste tijdens mijn lessen. Iedereen heeft namelijk zijn eigen groove! Ook is de kennis en techniek van de Urban dans stijlen erg belangrijk. Zo word het plezier in je dans nog groter, sterker en dans je mooier!”

Opleiding:
MBO Urban Dansopleiding Utrecht
2017-2020

Femke Terhaar

Docente

“Dansen is mijn passie, ik vind het een voorrecht om dat te mogen delen. Samen mooie shows creëren en de dansers zich door middel van dans te laten uiten geeft mij echt een kick!”
Intern opgeleid door Stella Koedam (Heartbreak Dancers, 24/7)
Na intern opgeleid te zijn door Stella Koedam (heartbreak dancers, 24/7) ben ik een opleiding gaan doen tot dansdocente bij Pique Dance Factory.
Hierbij heb ik mij vooral geconcentreerd op alle urban stijlen. Daarna heb ik nog korte cursussen en workshops gevolgd om bij te blijven in de verschillende stijlen.

Marieke van der Ven

Docente

“Tapdans is ritme maken met je voeten.”
De ervaren tapdanseres Marieke van der Ven leert jou in swingende lessen hoe dat gaat. Met tap ontwikkel je jouw muzikaliteit en motoriek. Dansend muziek maken en muziek makend dansen! Van beginner tot gevorderd, voor alle niveaus kan je bij Marieke terecht.
Opleiding:
Marieke geeft al 21 jaar taples bij professionele dansacademies, dans- en muziekscholen. Daarnaast treed ze op als solist, in tapduo Tafel 9 met Peter Kuit of lid van een band of orkest. Waar zij onder andere heeft gedanst: De Parade, Henk Westbroek, De wereld draait door, Holland Festival, Remco Campert en David Kweksilber.

Vera van Weerden

Docente

“Beleving van dans, een fijne sfeer en persoonlijke ontwikkeling staan centraal in mijn lessen. Daarnaast komt de technische en het creatieve aspect aanbod en versterken elkaar. Zo wordt dansen nog rijker en bied een oneindigheid aan mogelijkheden. Ik hoop dat dans mag inspireren, verrijken en je laat groeien.“
Opleiding:
MBO Dans docent/ artiest Nova collage Haarlem 2006 - 2010
HBO Dance in Education, Hogeschool voor de Kunnen ArtEZ 2010 – 2014

Fabienne van Eldik

Docente

''Plezier, positiviteit en leerlingen zien stralen; dat vind ik het allerbelangrijkst in mijn danslessen. Ik wil mijn leerlingen helpen om te groeien als danser en als persoon. Om dit te bereiken hecht ik veel waarde aan een goed groepsgevoel en individuele begeleiding. Ook gebruik ik veel beeldspraak en richt ik me op het vergroten van het fysieke bewustzijn. Mijn doel is dat alle leerlingen met een goed en voldaan gevoel de dansstudio uit lopen.``

Opleidingen:
Vooropleiding 5 o'clock class, Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten 2009 - 2014
HBO Bachelor Dance Education, Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten 2014 – 2018

Jorg Vonk

Docent

“Doorzettingsvermogen, lenigheid en muzikaliteit is wat je nodig heb om een goeie B-boy of B-girl te worden. Het alle belangrijkste is nog dat je plezier hebt in het dansen. Zodra je dat hebt gaan we ongetwijfeld een goeie tijd tegemoet en leer jij in no time de coolste moves en de coolste freezes!”
Opleiding:
Jorg was 12 jaar toen hij begon met breakdance. Al snel kwam hij erachter dat dit écht zijn ding was, hij had heel veel plezier tijdens het dansen en hij was er ook nog eens goed in! Na een paar jaar kwam hij in contact met de ADHD Crew uit Utrecht (de Break-Crew van zijn Breakdance docent Chris Steijlen – al jaren werkzaam voor Het KunstenHuis). Sindsdien ben ik bijna elke dag gaan trainen.
Op een keer mocht ik lessen overnemen van dansers uit de ADHD Crew en zo doende rolde hij vanuit zijn expertise het vak in!

Shiromani

Docente

Dansen is mijn grote passie. Op mijn vierde begon ik aan ballet. In alle fasen van mijn leven heeft dans een prominente rol gespeeld.

Op de basisschool stond ik op het podium voor de slotdans, als middelbare scholier was ik met alles wat dans aanging van de partij, verzon ik choreografieën voor de vriendinnetjes van mijn jongere zus en bereidde ik ze voor op schooloptredens.

Als student elektrotechniek aan de Anton de Kom universiteit van Suriname was dansen een vaste hobby en was ik naast balletdanseres ook lid van een dansgroep waarin talloze Zuid-Amerikaanse dansen waaronder Salsa, Merengue, Bachata, Cumbia, Forro aan bod kwamen.

Na 17 jaar balletles te hebben gehad van Charlotte Sprangers verhuisde ik naar Nederland voor mijn masteropleiding Elektrotechniek aan de TUDelft. Daar werd ik lid van het dansteam van het TUDelft Sport en Cultureel centrum en heb ik aan vele optredens meegedaan.

Dansen is onderdeel van mijn leven en ik vind het een voorrecht om na een interne opleiding dansdocent bij KunstenHuis Idea te zijn.

Ik heb altijd gezegd, als ik geen ingenieur was geworden was ik dansdocent en het is prachtig dit nu te kunnen combineren. Mijn motto, iedereen heeft de wereld iets te brengen, we zijn allemaal verbonden. Met deze instelling verzorg ik ook met alle liefde de lessen peuterdans en kinderdans.

Manoel Furtado (Mestre Picapau)

Docent capoeira

“De combinatie van dans, vechtkunst en muziek vind ik het mooist.”
Opleiding:
Manoel begon in 1980 als 7-jarige jongen met Capoeira in Fortaleza, Brazilië. Al snel ontwikkelde hij zich tot een hoog niveau en reisde heel Brazilië door om deel te nemen aan evenementen en kampioenschappen.
In 1992 kreeg hij de kans om op tournee te gaan door Nederland en België met een theatervoorstelling waar ook Capoeira onderdeel van was. Nederland beviel zo goed dat hij daar begon met lesgeven in buurthuizen en culturele centra. Hij startte zijn eigen bedrijf en er volgde een periode waarin hij veel lessen, workshops en demonstraties gaf, zowel in Nederland als in andere Europese landen.
In 2010, na 30 jaar capoeira te hebben beoefend, ontving hij de titel van ‘Mestre’. Hij geeft nog steeds met veel plezier les aan uiteenlopende doelgroepen.

Monica

Docent

Penney de Jager

Adviseur Selectiegroepen

“Wat ik altijd merk is dat als leerlingen zich helemaal inzetten en er helemaal voor gaan, het dansplezier vrij komt! Dat is een genot om te zien en dat brengt de leerlingen ook verder.”
Opleiding:
Penney is al op haar 3e jaar begonnen met dansen jaar en het was al vrij snel duidelijk dat dansen haar grootste passie was. Zij heeft de Scapino Balletacademie in Amsterdam afgerond en was daarna aangenomen bij het Nationale Ballet en het Nederlands Danstheater. Zij koos voor het Nationale Ballet en is vanuit daar ontdekt door de televisie! In het programma Toppop van de AVRO en in de Willem Ruis Show van de KRO deed zij wekelijks optredens en maakte zij choreografieën. Zij heeft een succesvolle showgroep opgericht waarmee zij tal van choreografieën en optredens verzorgde, wat uiteindelijk is uitgegroeid tot het Hollands Showballet. Penney heeft ook haar eigen showdansschool gehad. In 2014 ontving ze de onderscheiding Ridder in de Orde van Oranje Nassau voor haar inzet voor ouderen en de dans in Nederland.

Sharona Raghoenandan

Docente

“Wat ik belangrijk vind in mijn danslessen is dat de leerlingen zich fijn voelen om zichzelf te zijn en ik zet mij in alles eruit te halen wat erin zit. Laat je nooit door iemand vertellen dat je iets niet kan. Met zelfvertrouwen is alles mogelijk op deze grote aardbol. Spread love and shine your light!”
Opleiding:
Vooropleiding Lucia Marthas
Albeda Dans College Rotterdam

Linde Doekes

Docent

Op mijn 5e ben ik begonnen met Klassiek Ballet bij het KunstenHuis en dans daar nu nog steeds met heel veel plezier. Jarenlang Klassiek Ballet, en sinds een aantal jaar ook Modern-Jazz en High Heels/Show. In het dagelijks leven werk ik als onderwijsassistente op een basisschool in Utrecht. Erg leuk om dit te kunnen combineren met het geven van balletles!

Ik vind het mooi om te zien hoe de kinderen in mijn les ontdekken wat ze allemaal kunnen en om ze te zien groeien.

Opleidingen:

MBO Paraveterinair

MBO Onderwijsassistent

Interne opleiding als dansdocent bij Dansschool EDC

Pallas Sluyter

Docent

Pallas, geboren in Los Angeles, heeft een gevarieerde en uitgebreide internationale carrière gehad als professioneel ballet- en hedendaagse danser in de concertsector, en heeft een uitgebreide lijst van credits als allround danser in de entertainmentindustrie, voor televisie, muziekvideo's , films, muziektheater, enz.

Ze ontving beurzen van The School of American Ballet/New York City Ballet, American Ballet Theatre, San Francisco Ballet, Ballet West en Dupree Dance Academy. Als danseres heeft ze gewerkt met gerenommeerde choreografen Daniel Ezralow, Ann Marie DeAngelo, Kenny Ortega, Toni Basil, Paula Abdul en Bill Goodson om er maar een paar te noemen. Ze werkt als freelance choreograaf en creëert originele neoklassieke en experimentele werken en her-ensceneert de klassiekers; choreografeert ook muziekvideo's voor muziektheater. Pallas is een gepassioneerde lerares, die haar kennis graag deelt met dansers van alle leeftijden en niveaus, van beginners tot professionals. Ze geeft les met liefde en humor, de danstechnieken als belangrijk element in haar lessen.

Esmée

Docent

Mijn naam is Esmée en ik woon in Soest. Ik ben een gepassioneerde dansdocent en afgestudeerd aan de Royal Academy of Dance. Momenteel ben ik actief met het geven van kinderdanslessen, klassiek ballet voor amateur en pre-professional en moderne dans. Ik wil kinderen niet alleen dansvaardigheden aanleren, maar ook de kracht van hun eigen bewegingen laten ontdekken, zelfexpressie te laten ervaren en daarbij een stukje van mijn eigen liefde voor dans meegeven. Dans is een universele taal, een kunstvorm en een mogelijkheid tot persoonlijke groei.

Nienke Haijtink

Docent

“Ik hou ervan om mensen in beweging te zetten in de breedste zin van het woord. Kenmerkend aan mijn manier van lesgeven is mijn enthousiasme voor beweging en de werking van het menselijk lichaam.
In mijn danslessen vind ik het leuk om te spelen met uiteenlopende muziekstijlen, maatsoorten en timing. Daarnaast probeer ik op een creatieve manier en met een vleugje humor de verschillende technische aspecten van dans in de lesstof te verwerken. Maar het belangrijkste vind ik persoonlijk contact, humor, samenwerken en vooral plezier beleven in bewegen.”

Opleiding:

Bachelor Docent Dans, Rotterdamse Dansacademie (2003)

Pilates trainer, STOTT Pilates, Merrithew (2011)

Petra van Nieuwburg

Docent pilates

Petra kwam in 2008 in aanraking met Pilates. Ze raakte gefascineerd door de ontdekking dat deze vorm van bewegen positieve veranderingen teweeg kan brengen op fysiek, mentaal en emotioneel niveau. Een gevoel van thuiskomen in jezelf. Bij Art of Movement volgde ze de opleiding tot Pilatestrainer voor basic en intermediate mat en de reformer en cadillac. Daarnaast verdiepte ze zich in zwangerschapspilates, bindweefsel, de psoas, scoliose, schouder- en rugproblematiek, yoga. Petra zet tijdens haar lessen haar kennis, ervaring, enthousiasme en observatievermogen in om de omstandigheden te kunnen creëren, waarin de cursist zich bewust kan verbinden met zijn/haar lichaam. Om vanuit die verbinding te werken met wat op dat moment (fysiek) mogelijk is. Het geeft haar veel voldoening wanneer het heilzame en versterkende effect van de Pilatesmethode in de les tot stand komt en de training positief bij de cursist doorwerkt.

Coleta

Docente

Danielle Bakker

Docent yoga

Danielle is een enthousiaste yogadocente die met veel plezier lesgeeft bij Idea. Ze vindt het erg leuk om verschillende yogavormen aan te kunnen bieden, zodat de deelnemers kunnen kiezen wat het beste bij ze past. Yoga betekent verbinding. Verbinding met lichaam, maar ook met je ademhaling, gedachten, emoties en je verbeelding. Al deze dingen komen dan ook terug in de lessen. Danielle vindt dat yoga toegankelijk moet zijn voor iedereen; ongeacht leeftijd, geslacht, conditie en yoga ervaring. Zo nodig geeft ze aangepaste oefeningen. Iedereen is dus welkom in haar lessen!

Chiara

Docent

Gaby

Docent

Dans is een gevoel vrijheid. Door een veilige plek te creëren wil ik samen op zoek gaan naar je eigen danstaal. Door zowel variatie in choreografie als oefeningen om mee te freestylen wil ik uitdagingen aangaan in de stijl hiphop. Met plezier bovenaan zullen we gaan zoeken naar je kracht en de magie van dans ontdekken.

Mijn naam is Gaby Berger, ik ben 25 jaar oud en afgestudeerd aan de urban dansopleiding in Utrecht. Hier ligt de focus op het ontwikkelen van je eigen identiteit. Voor mij het meest belangrijke aspect van een kunstenaar.
Ik heb mijzelf voornamelijk getraind in choreografieën in de stijl hiphop. Sinds de opleiding is mijn focus gaan switchen naar freestyle. Met focus op het ontdekken, begrijpen en ontwikkelen van mijn lichaamstaal en muziek.

Noralie Rohrböck-Bos

Docent

Noralie begon op haar 3e met klassiek ballet en studeerde in 2012 af aan de ArtEZ Dansacademie (Hogeschool voor de Kunsten Arnhem) in de stijlen klassiek ballet, jazz en moderne dans. Aansluitend werkte ze een jaar als allround dansdocente en choreografe op Curaçao. Na terugkomst in Nederland gaf ze o.a. les in Amsterdam bij Chassé Dance Studio's en Amsterdam Dance Centre met als hoofdstijl contemporary moderne dans. Na een paar jaar andere werkvelden te hebben uitgeprobeerd is ze nu toch ook weer terug te vinden in de dansstudio.

``In mijn danslessen streef ik naar een motiverende werksfeer waarin er aandacht is voor zowel de artistieke als de technische ontwikkeling van mijn leerlingen. Mijn warming-up is opgebouwd uit flow, techniek, kracht en stretch en mijn choreografieën zijn veelal lyrisch en op het gevoel gericht``.

Emily

Docent

Emily begon met dansen op haar 7de bij EDC. Het aangewakkerde dansvuur heeft ze verder ontwikkeld tot haar passie en zij wilde hier in de toekomst graag mee verder. Ze heeft haar MBO dans docente diploma behaald op de Utrechtse Dansacademie.

“Ik vind het erg belangrijk dat mijn leerlingen zich zonder schaamte en met veel plezier kunnen ontwikkelen in hun dans en in hun eigen lichaam. Je zal van mij ook vaak de woorden horen ``fouten maken bestaat niet!``.

Rens Stigter

Docent

Rens Stigter is oud leerling van Dansschool EDC! Met veel plezier heeft hij altijd bij ons gedanst en is afgelopen jaar als prachtige danser afgestudeerd aan Lucia Marthas Institute For Performing Arts! Met trots presenteren wij dan ook deze lessenreeks waarbij jullie kunnen meegenieten van wat hij allemaal heeft geleerd. Mis het niet!

Mabel van Hunnik

Docent

``Plezier, fysieke expressie en interactie staan centraal in mijn lessen. Ik geloof dat dans nog mooier is wanneer het gedeeld wordt. Mijn lessen omvatten een combinatie van techniek en creativiteit.”

Opleiding:
Vanaf dat Mabel 3 jaar oud was stond ze in de dansstudio's. Al gauw ontstond de droom danseres te worden. Zij is zich zo breed mogelijk gaan opleiden door veel verschillende stijlen te gaan volgen en een voortraject te doen bij ArtEZ. Op haar negentiende startte ze haa opleiding in Arnhem aan de dansacademie. Tijdens deze jaren heeft zij zich verdiept in hoe dans mensen verbindt. Met deze reden is zi op reis gegaan naar Indonesië om de tempeldansen te aanschouwen, naar Cuba voor de Orisha dansen en de salsa, volgt zij lessen in Spaanse flamenco dans, en ze heeft stagegelopen in Zweden en Denemarken. Ze is zich de laatste jaren steeds meer gaan richten op hedendaagse dans, waarbij ze elementen meeneemt uit alle dansstijlen die ze heeft gezien en heeft beoefend.

Zij behaalde haardiploma Dance in Education in 2024 aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten. Nu is zij werkzaam als docent bij verschillende scholen in midden- en oost-Nederland en op het conservatorium van ArtEZ.

Manon Rietveld

Docent

“Hoi ik ben Manon! Vanaf het moment dat ik kon lopen, begon ik te dansen zodra ik muziek hoorde. Dans was mijn grootste passie als kind, en al snel wist ik dat ik hier meer mee wilde doen!”

Na de middelbare school heeft zij de HBO Bachelor Docent Dans opleiding gevolgd aan het Lucia Marthas Institute for Performing Arts, waar ze zich heeft gespecialiseerd in Klassiek Ballet, Horton en Pop-Theater-Musicaldans. In juli 2024 is Manon afgestudeerd en ze is klaar om alles wat zij heeft geleerd door te geven aan haar toekomstige leerlingen!

“Voor mij staat plezier in de danslessen voorop; het is essentieel dat leerlingen zich vrij voelen om zich volledig te uiten. Tegelijkertijd vind ik het belangrijk dat ze echt iets leren, en daarvoor is soms wat discipline nodig. Daarom sta ik voor gedisciplineerd plezier!”

Nadine Wolters – van ´t Schip,

Docent/danspedagoog/balletdocent (Vaganova)

Nadine is geboren en getogen in Duitsland. Ze behaalde haar professionele opleiding en diploma gericht op klassieke academische dans volgens de Vaganova-methodiek, spitzentraining en repertoire in Düsseldorf. Uitgebreide studies op het gebied van didactiek en methodologie van het Vaganova-systeem en mannelijke techniek volgens Tarassov maken haar tot een veelzijdige docent met oog voor detail. Nadine geeft les op balletscholen en studio's in Noord en Midden Nederland op alle niveaus en diverse leeftijden (veelal leerlingen vanaf 10 jaar). Tijdens haar ruim 30 jaar leservaring werkte ze ook als succesvol coach bij amateur en semiprofessionele competities in Duitsland en Nederland.
Een eerste graad in pedagogische wetenschappen voor het lager secundair onderwijs (Engels, biologie) aan de Universiteit van Keulen versterkt haar kwalificaties als danspedagoog. Daarnaast volgde Nadine bijscholingen voor ballet 60+ en pbt (Progressing Ballet Technique®) en masterclasses en workshops om haar professionele achtergrond te verbreden.

In de lessen van Nadine vind je plezier in de details, kleine trucjes en tips, uitdagingen voor lichaam en geest en een oprechte, diepe passie voor de klassieke ballettechniek.

“Iedereen wordt gezien voor de danser die je bent: je doelen, je visies, je ambities. Geniet van leren met je hart, lichaam en geest in een veilige ruimte met collega-balletliefhebbers! Laten we samen de kunst en liefde van klassiek ballet ontdekken!”

Hanna van der Gaag

Docent

Hanna is afgestudeerd aan Lucia Marthas Institute for Performing Arts in 2013. Al snel ging ze lesgeven en ervaarde ze hoe geweldig het is om je passie te delen. In de afgelopen jaren heeft zij zich gespecialiseerd in lesgeven aan kinderen. Ze vindt persoonlijk contact heel belangrijk in haar lessen en wil je juist datgene leren wat je nog niet kan. Naast lesgeven treedt zij ook op tijdens festivals, evenementen en op kinderfeestjes.

“Ik ga mee in de fantasie van het kind, of dit nu in een prinsessenjurk, zeemeerminstaart is of dansend is in de studio. Ik bied kinderen een mooie ervaring aan die bijdraagt aan hun ontwikkeling, dat vind ik belangrijk!”

Bella Bouman

Docent

Bella begon haar danscarrière op Codarts Rotterdam. Na haar afstuderen gaf ze drie jaar met veel plezier in Zwitserland les.

Terug in Nederland heeft ze veel dansles gegeven op middelbare en basisscholen, en nu met plezier weer op vaste basis in balletscholen.

In haar lessen vindt ze het belangrijk dat iedereen gezien wordt en op ieders niveau kan meedoen.

“Mijn lessen zitten vol speelsheid, creativiteit en verbeelding en ik hou ervan kinderen mee te nemen in een verhaal en hun belevingswereld. Via die weg laat ik ze graag kennismaken met hun bewegingsmogelijkheden en technische danselementen.”