Praktische Informatie

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten bestellen kan snel en eenvoudig via onze website.
Ga naar www.theaterhetlichtruim.nl. Hier staan alle voorstellingen die plaatsvinden in Theater Het Lichtruim. Klik bij de voorstelling naar keuze op de knop ‘Tickets’.

Het is ook mogelijk om kaarten aan de kassa te kopen. Kijk hiervoor bij de vraag ‘Kan ik kaarten aan de kassa kopen?’.

Kan ik kaarten aan de kassa kopen?

Jazeker! Kaarten zijn tijdens bedieningsuren van de volgende locaties te koop aan de kassa:

  • Bibliotheek Soest / Theater Idea
  • Bibliotheek Bilthoven
  • Bibliotheek Bunnik
  • Bibliotheek Maartensdijk
  • Bibliotheek Soesterberg
  • Bibliotheek Zeist

Kan ik kaarten reserveren?

Het is niet mogelijk kaarten te reserveren. Kaarten kun je makkelijk online kopen of aan de balie in de Bibliotheek (tijdens bedieningsuren).

Hoe kan ik online mijn bestelling betalen?

Het betalen gebeurt met iDEAL. Na de betaling ontvang je een email op het door jou ingevulde emailadres met een downloadlink om de kaart(en) te downloaden. Mocht je de email niet hebben ontvangen, controleer de map ‘spam’ of ‘ongewenste items’.

Moet ik mijn ticket uitprinten?

De kaarten mogen worden geprint voor de kaartcontrole, maar – met het oog op duurzaamheid – heeft het onze voorkeur als de kaarten op een smartphone worden getoond.

Kan ik korting krijgen?

Wij bieden korting aan U-pas houders, CJP-leden en 65+’ers. Bij de kaartcontrole vragen we je je lidmaatschap/legitimatie te tonen.

Is er vrije stoelkeuze?

In Theater Het Lichtruim is vrije stoelkeuze.

Krijg ik mijn geld terug als de voorstelling wordt geannuleerd?

We stellen je zo snel mogelijk op de hoogte als een voorstelling wordt geannuleerd of verplaatst. Voor een geannuleerde voorstelling ontvang je altijd restitutie.

Kan ik kaarten retourneren?

Het is niet mogelijk eenmaal gekochte kaarten te retourneren. Het is wel mogelijk zelf je kaarten door te verkopen via TicketSwap.

Ik ben slecht ter been en kom met een rolstoel

Als je met een rolstoel komt of slecht ter been bent, meld je dan een half uur voor aanvang van de voorstelling bij de gastheer/-vrouw. Zij verzorgen graag een prettige plek in de zaal. Het is fijn (maar niet noodzakelijk) als je ons van tevoren per mail op de hoogte stelt via programmering@kunstenhuisidea.nl.

Kan ik een rolstoel lenen?

Het Lichtruim beschikt over een een rolstoel die je bij evenementen gratis kan lenen voor gebruik in Het Lichtruim. Als je de rolstoel wilt gebruiken, kan je bij aankomst bij Het Lichtruim met onze beheerder bellen of appen via 06 27394745.

Ik ben mijn tickets kwijt

Heb je tickets gekocht voor een voorstelling in Theater Het Lichtruim maar kun je ze niet meer vinden?
Ga dan naar: stager.nl/nl/tickets-kwijt/ en vul je mailadres in. Je ontvangt dan automatisch de tickets opnieuw in je mail.

Ik ben mijn tickets kwijt

Hoe kom ik bij Theater Het Lichtruim?

Theater Het Lichtruim is gevestigd op Planetenplein 2, 3721LH in Bilthoven.

Met de bus naar Het Lichtruim?
De bushalte is aan de achterzijde van het gebouw, aan de Melkweg, halte Poolsterlaan.

Klik hier om de route te plannen

Waar kan ik parkeren?

Fietsen kunnen aan zowel de voorzijde als aan de achterzijde van het gebouw worden gestald. Voor auto’s zijn
er onbetaalde parkeerplaatsen voor het gebouw aan het Planetenplein.

Tot 18:00 uur dient men gebruik te maken van een parkeerschijf.

Mijn vraag staat hier niet bij

Heb je een vraag of opmerking over Theater Het Lichtruim?

Mail ze gerust naar programmering@kunstenhuisidea.nl of bel 030-695 83 93 (ma t/m do tijdens kantoortijden).

Contact

Bezoekadres:
Planetenplein 2
3721 LH Bilthoven

Postadres:
PB 327
3700 AH Zeist

Receptie
Onze receptie is van maandag t/m donderdag tussen 10:00 en 17:00 uur geopend (niet tijdens de schoolvakanties).

Manager Theater Het Lichtruim
Monica Kalbvleesch

Programmeurs
Martin Brouwer, Bea Rigter, Lucien Knoedler

Verhuur
Femke Terhaar

Techniek
Martijn Beaufort
Technische lijst

PR & Communicatie
Simone Dirkze